در فراغت ید طولایی داشت!

 

دختر صفدر حسینی

فرزند صفدر حسینی یکی از نجومی بگیران به نام ایران زمین بود. در وصف بزرگی و عظمت و شکوه سیده‌زهرا حسینی همین بس که فرزند شیر مردی است به نام صفدر حسینی.

وی از همان آوان کودکی مدام برای زنان جامعه‌اش احساس تکلیف ‌می‌کرد اما به خاطر فراغت بسیار زیادی که داشت، در انتخابات مجلس کاندید نشد و صبر کرد تا همین اتخابات آخری.

فراغت بسیار زیاد وی تا جایی بود که حتی در فیش حقوقی پدر او نیز ردیفی بعنوان حق فراغت فرزندان تعبیه شد تا او با خیال راحت فارغ باشد!

نهایتا به خاطر رزومه بسیار مهمی که داشت و چون دختر صفدرحسینی بود، صلاحیت ورود به لیست امید را پیدا کرد.

 

پروانه سلحشوری

از کودکی سلحشور و پیکارجو بود. نقل است روزی در کوچه با دختر اقدس خانم اینا مشغول لی‌لی بازی بود که ناگهان دختر اقدس خانم گفت: انگشتر فیروزه، خدا کنه بسوزه! هی هی... .

که ناگهان پروانه کم سن و سال ما ناراحت به خانه رفت. در خانه از او پرسیدند چرا گریه می‌کنی؟ گفت: دختر اقدس خانم می‌خواهد من را آتش بزند! گفتند بیخیال بابا تو اینو از کجا فهمیدی؟ گفت: او به من گفته خدا کنه بسوزی، آیا همین برای شما کافی نیست؟

از همان اول با به دنیا آمدنش کلا علم منطق را زیر سوال برد! فلذا وارد لیست امید هم شد!

 

محمود صادقی

در بدو ورودش به دنیا بغض کرد. بغض‌های مکرر و بی‌محابای او موجبات نگرانی اطرافیان را فراهم آورد اما کمی که بزرگتر شد مشخص شد داشته فیلم بازی می‌کرده لاکردار!

محمود با به دنیا آمدنش کل اساس سینمای هالیوود و بالیوود و کلا اساس فلسفه سینما را و حتی زیربنای فلسفه علم هنر را هم به باد فنا داد!

نهایتا وقتی بزرگتر شد مشخص شد او به جز فیلم‌ بازی کردن، استعدادهای دیگری هم دارد مخصوصا موج‌سواری. بنابراین از سوی اصلاح‌طلبان به عضویت در لیست امید در آمد. از او آثار ماندگار بسیاری به جا مانده است.

 

پروانه مافی

وی از همان کودکی تخصص زیادی در پیدا کردن عدم ارتباط چیزها با هم داشت.

فلذا وقتی آمریکا با تمدید قانون داماتو به مدت ده سال دیگر ایران را تحریم کرد، اگرچه خود ظریف و عراقچی و روحانی هم گفتند با این کار برجام نقض شده، اما مافی گفت: تمدید قانون داماتو خیلی ربطی به برجام ندارد!

اگرچه او هم وارد لیست امید شد اما پروانه مافی هم مثل سایر اعضای لیست خیلی ربطی به مجلس ندارد!


منتشر شده در ویژه نامه طنز راه راه 

خرید PDF از طاقچه: yon.ir/mVoEP