آبنبات ماه

گورخواب‌ها هم در پوست خود نگنجیدند

 

اولین هواپیمای ایرباس پس از آن‌که به طور رسمی در فرانسه تحویل ایران‌ایر شد، در باند ۲۹ چپ(!) فرودگاه مهرآباد به زمین نشست و رسماً به ناوگان هوایی کشور پیوست.

گفتنی است گورخوابها، جوانان بیکار، بیماران قلبیریوی، کودکان و سایر ردههای سنی آسیبپذیر، یارانه بگیران، کودکان کار، زوجهای جوان، متقاضیان طرح مزخرف مسکن مهر و... نیز همصدا با آن چند درصدی که در طول عمرشان میتوانند سوار هواپیما شوند، از این اتفاق دو سه بار در پوست خود نگنجیدند!

معاون ایران‌ایر هم در اظهارنظری قشنگ در شبکه۳ گفت "هواپیمای ایرباس جدید را به مشهد میبریم و دور حرم رضوی طواف میدهیم" ایشان افزود: "مردم بدانند این هواپیما بوی نویی می‌دهد!"

ما نیز در همین راستا از مسافرین خواهشمندیم فعلا پلاستیک صندلیها را نکنند!

 

 

کاریکاتور ماه

آموزش حرفه‌ای شدن در یک ساعت

 

یعنی برای این‌که کسی بخواهد یاد بگیرد چطوری یک رسانه حرفه‌ای، مردمی و تاثیرگذار باشد، هیچ کلاس و دوره و آموزشکده‌ای نمی‌تواند مثل سایت خبری خبرآنلاین آموزش حرفه‌ای شدن را به آن کس بدهد! آن هم این‌طوری و در یک ساعت.

اما از آن‌جا که احتمالا شما هم مثل خیلی از دوستان، نتوانستید به‌موقع از آن یک ساعت بهره‌مند شوید، ما خلاصه‌ای از آن را بیان می‌کنیم:

ابتدا کاریکاتور یکی از روسای جمهور سابق را بکشید و توهینی بزرگ و بی‌سابقه در آن تصویر قرار بدهید، مثلا به جای پا، سم بکشید!

در مرحله بعدی در برابر اعتراضات بگویید هرکسی می‌تواند برداشت خودش را از تصویر بکند و بحث را به آزادی رسانه و اندیشه و عقیده بکشانید.

از آن‌جا که در مرحله سوم شما متحمل فشارهای زیادی خواهید شد، طی یک اقدام فوق حرفه‌ای، بخش پاهای شخصیت کاریکاتور را حذف ‌کنید و اصلا هم عین خیالتان نباشد که تصویر واقعی، قبلا در همه فضای مجازی پر شده!(والا! کی به کیه!)

در نهایت هم با ژستی طلبکارانه اعلام کنید سر فرصت از صاحب تصویر پوزش خواهیم طلبید!

توجه داشته باشید همه کارهای فوق باید در کمتر از یک ساعت اتفاق بیافتد وگرنه شما نمی‌توانید بعنوان یک رسانه حرفه‌ای پا به عرصه بگذارید.


اعتصاب ماه

اینبار جابجایی مرزهای جان سفتی!

 

اعتصاب غذای خشک یک مجرم امنیتی، برای روزهایی خبر اول رسانه های‌‌‌ضد انقلاب و کانال‌ها و شبکه‌های مجازی‌شان شد.

ماجرا از این‌جا شروع شد که تعداد بسیار کثیری از کاربران توئیتر، هشتک آزاد کردن این مجرم را ترند کردند تا جایی که این هشتک به طرفه‌العینی جزو اولین ترندهای شبکه جهانی توئیتر شد!

اما ناگهان به طرفه‌العینی شرکت توئیتر هشتک معلوم‌الحال را به دلیل تقلب(!) حذف کرد و بعدا دوباره معلوم شد آن‌هایی که آن هشتک را ترند کرده بودند، ربات‌ بوده‌اند نه تعداد کثیری از کاربران واقعی!

اما ماجرا به همین جا ختم نشد و شبکه‌های مذکور همچنان به کار خودشان در این قضیه ادامه دادند تا جایی که می‌گفتند مجرم مذکور، 78روز است غذا نخورده و بدین ترتیب کمر همت بستند تا مرزهای جان سفتی را هم کیلومترها جابجا کنند!

گفتنی است سطور زیر، بخش‌هایی از جرایم شخص مذکور است:

ارتباط با یکی از سرپل‌های اطلاعات سازمان منافقین در داخل کشور، ارتباط سازمانی با گروهک تروریستی پژاک، متهم کردن نظام به شکنجه سران فتنه، حمایت از فرقه ضاله بهائیت، ترتیب دادن مصاحبه خانواده‌های زندانیان با رسانه‌های خارجی، برنامه‌ریزی برای اخلال در نظم عمومی شهری، شرکت در جلسات سازمان یافته دراویش،‌ ارسال اخبار غیرواقعی از زندان اوین برای رسانه‌های ضد انقلاب و ارسال گزارش مکرر به احمد شهید برای سیاه‌نمایی و تحریم علیه ایران و اقدام علیه امنیت ملی.

 

شاه واکنش ماه

واکنش‌ها به حمله تروریستی به یک کلوپ شبانه

 

شب کریسمس رسانه‌های ترکیه از تیراندازی در یک باشگاه شبانه بزرگ در استانبول خبر دادند. مهاجمان که گفته می‌شود 2 فرد مسلح در لباس بابانوئل بودند، وارد باشگاه «رینا» شده و به صورت رندم و بدون هیچ‌گونه فرق گذاشتنی، شروع به تیراندازی کردند!

برخی از مردم حاضر در این باشگاه هم از ترس کشته شدن، خود را به داخل رود «بسفور» در مجاورت این باشگاه انداختند که خداروشکر نیروهای امنیتی و کمکی شنا بلد بودند!

اما در ادامه برخی واکنش‌ها به این حمله تروریستی را می‌خوانیم:

ینس استولتنبرگ، دبیرکل جدید سازمان ناتو با ابراز نگرانی از سختی نام خانوادگی‌اش، در واکنش به این خبر نوشت: "با مردم و ترکیه و همه افرادی که قربانی این حمله شدند، همدردی می‌کنم"

موگرینی نیز گفت: "اذهان ما با قربانیان این حادثه و عزیران آن‌هاست. ما به فعالیت برای جلوگیری از چنین تراژدی‌هایی ادامه می‌دهی". وی در پایان افزود: مرسی اه

اوباما نیز برای کشته شدن بی‌گناهان تسلیت گفت و طی دستوری، فرمان کمک به ترکیه را صادر کرد.

سران اتریش، آلمان، آمریکا و اروپا نیز به حمله تروریستی استانبول واکنش نشان دادند و ابراز همدردی کردند.

 

نتیجه‌ اخلاقی: از نظر جغرافیایی، حمله در قسمت اروپایی ترکیه رخ داده است!

 

در پایان توجه شما را به شاه واکنش ماه، یعنی واکنش صاحب‌عزا جلب می‌کنیم. رجب طیب اردوغان: حمله به استانبول، بی‌ارتباط با حوادث منطقه نیست!

 

فوت ماه

برو اونجا! برو اونجا از اونجا ازم عکس بگیر!

 

دی ماه پر است از اتفاقات تاریخی فراوان. حاج شیخ اکبر هاشمی رفسنجانی درحالی که دچار حمله قلبی شده بود، مورد معالجه قرار گرفت اما متاسفانه و درکمال ناباوری به رحمت خدا رفت. خدایش بیامرزاد.

اما در این بین اتفاقات جالب کم نبود.

اول از همه شبکه‌ها و سایت‌های مجازی که ادعای هواداری آیت‌الله را داشتند شروع به جک‌سازی و مثل همیشه تمسخر ارزش‌ها کردند درحالی که منتقدان آن مرحوم، به تبعیت از رهبر انقلاب عزادار بودند و حرمت یار امام را نگه می‌داشتند.

از طرفی شبکه‌های دیگری هم بودند که مرزهای تحلیل‌گری را چنان جابجا کردند که هنوز اطلاع دقیقی از محل دقیق وقوع این مرزها در دسترس نیست!

در همین راستا یکی از این شبکه‌ها بیان کرد هاشمی زنده است! و از آن‌جا که نظام تا چندوقت دیگر به فروپاشی خواهد رسید، هاشمی شایعه مرگ خود را منتشر کرده درحالی که از مملکت فرار کرده!

این دوستان معتقدند به احتمال بالای صد در صد(!) تعدادی دیگر از مسئولین در آینده با انتشار شایعه فوت خویش، از مملکت فرار خواهند کرد!

از همه این‌ها که بگذریم، از کلیپ منتشر شده در فضای مجازی چطور بگذریم؟ کلیپی که در آن مهدی هاشمی در آمبولانس حامل جنازه پدر نشسته و به یکی از اطرافیان می‌گوید: عکس بگیر! برو اونجا! برو اونجا از اونجا ازم عکس بگیر!

 

توئیت ماه

ابر و باد و مه و خورشید و فلک مقصرند

 

خانم ابتکار هم در ماهی که گذشت، مرزهای پرکاری را کیلومترها جابجا کرد. این جابجایی به حدی بود که تا سال‌ها اگر بخواهند برای پرکاری مثال بزنند، به خانم ابتکار اشاره خواهند کرد.

ایشان بعد از اینکه در اوج آلودگی هوا به مراکش سفر کرده بود، این‌بار در اوج آلودگی هوا اقدام به ارسال یک عدد توئیت جانانه کرد که نقش بسزایی در رفع آلودگی هوا داشت.

خانم ابتکار با پرده‌برداری از حضور مشکوک و شبانه 100هزار کامیون در خیابان‌های تهران، رسما مشکل آلودگی هوای تهران را حل کرد.

البته فعلا کاری نداریم به این که 100هزار کامیون یعنی چقدر(!)، اما به نظر می‌رسد چون اصولا کامیون با گازوئیل کار می‌کند باعث آلودگی هوا می‌شود، وگرنه بنزین‌های وارداتی یکی از آشنایان(!) دارای کیفیت بسیار بالایی(!) است که اصلا هم آلودگی ایجاد نمی‌کند.


از منتشر کنندگان: ماهنامه همشهری ماه شماره 152