پشتکار ماه

پشتکار قابل ستایش سیا

فیدل کاسترو، رهبر انقلاب کوبا در سن 90 سالگی دار فانی را وداع گفت. رییس گارد حفاظتی فیدل کاسترو گفته است که فیدل از سال ۱۹۵۹ تا سال ۲۰۰۶ در مجموع از ۶۳۸ سوء قصد جان سالم به در برده است!

حقیقتا این مقدار از پشت‌کار در بین بچه‌های سازمان سیا ستودنی است!

یکی از این سوء قصدها وقتی بود که دختر مورد علاقه کاسترو قصد خوراندن قرصی را به وی داشته است اما او با خوش‌شانسی از این اتفاق آگاه می‌شود.

سوء قصد دیگر در اعماق اقیانوس اتفاق افتاد! جایی که کاسترو علاقه‌مند به غواصی و صید صدف دریایی، کم مانده بود به جای صدف، بمب‌های رنگ‌آمیزی شده و شکل صدف دریایی را صید کند اما بازهم جان سالم به در برد.

دوست صمیمی کاسترو هم که با همکاری سیا، سیگار مورد علاقه فیدل را آغشته به سمی مهلک کرده بود، در آخرین لحظات از این‌که لو برود ترسید و پشیمان شد.

فیدل از 635 سوء قصد دیگر هم به همین ترتیب جان سالم به در برده بود.



تقلب ماه

سبزهای آمریکا هم بعله!

بالاخره بعد از ماه‌ها کش و قوس و مناظرات و میتینگ‌های مختلف انتخاباتی، دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا شد. البته از حق که نگذریم، هیلاری کلینتون هم در عین شایستگی، مقام دوم را کسب کرد که به هیچ دردی نمی‌خورد!

اما اگرچه هیلاری همه توان خودش را برای جلوگیری از این اتفاق به کار بسته بود (از رو کردن تعدادی زن که توسط ترامپ مورد عنایت قرار گرفته بودند و رو کردن صوت نظر ترامپ درمورد زنان، تا انواع و اقسام حربه‌ها و حیله‌های دیگر) اما از آن‌جا که طبق یکی از نظریه‌های مهم در عالم سیاست، دونالد ترامپ داماد اکثر ایالت‌های آمریکاست، فلذا رای بیشتری آورد؛ چرا که مردم آن ایالت‌ها داماد خودشان را که ول نمی‌کنند بروند به یکی دیگر رای بدهند!

اما کلینتون باز هم دست بردار نیست. او و دوستانش حالا ادعای تقلب را پیش کشیده‌اند و خواهان بازشماری آرا ایالت ویسکانسین شده‌اند.

ترامپ هم از آن‌جا که خوب بلد است چطور با زن جماعت کنار بیاید، کوتاه نیامده و او هم همزمان با هیلاری، ادعای تقلب در انتخابات را مطرح کرده است و در توییتی نوشته است در ایالت‌های ویرجینیا، نیوهمپشایر و کالیفرنیا، رای دهنده‌های جعلی به‌طور گسترده آرای صندوق‌ها را به نفع رقیب دموکرات او پر کرده‌اند، وگرنه با قاطعیت بیشتری رای می‌آورد.



جیبوتی ماه

نگرانی جیبوتی برای سرانه تفریح ما

رییس جمهوری «جیبوتی» اخیرا با متهم کردن ایران به بی‌ثبات‌سازی منطقه، گفت "کشورهای عربی حق دارند علیه نقش ایران در منطقه با تمام ابزارهای مختلف و ممکن مقابله کنند".

رئیس جمهور این کشور پهناور خیلی نگران سرانه تفریح مردم ایران است. تا سرانه تفریح و خنده بین مردم کشورمان می‌خواهد کمی رو به پایین حرکت کند، باز این عزیز بزرگوار احساس وظیفه‌اش گل می‌کند و چیزی درمورد ایران می‌گوید.

"اسماعیل عمر غیله" همین چند ماه پیش هم اعلام کرده بود که روابط کشورش با ایران را قطع می‌کند. به گزارش اخبار غیر موثق، با تعطیلی سفارت این کشور در ایران، محل سفارت به کاربری قبلی خود(فلافلی) بازگشت.

البته پیش‌تر شرکت گوگل‌مپ نیز از قطع این رابطه ناگهانی اظهار نگرانی کرده بود و طی اعتراضی به کاربران ایرانی گفته بود "خداییش ما خیلی کارمون درسته، ولی هی نیایید اینهمه زوم کنید رو نقشه که جیبوتی رو پیدا کنید!"



رصد ماه

پیش‌بینی‌های آقای رئیس

رئیس سازمان انرژی اتمی کشور که در دفاع از برجام در مجلس گفته بود "ولله، ولله، ولله در مسائل هسته‌ای نه با کندی روبه‌رو خواهیم شد نه با توقف، تحقیقات‌مان سر جایش باقی است!"

 اخیرا گفته است ما درحال رصد اوضاع هستیم و درصورت نقض برجام، پیش‌بینی‌های لازم شده است و بهتر است آمریکا سرعقل بیاید.

حال شما باتوجه به صورت مساله، به سوالات زیر پاسخ دهید:

1- بگویید دقیقا چه اتفاقی بیافتد یعنی برجام نقض شده است؟/ با رسم شکل

2- فرض بگیرید از نظر آقای صالحی برجام نقض شده باشد، در اینصورت محاسبه کنید تعداد ایمیل مورد نیاز برای اعمال فشار بر آمریکا را

3-  با توجه به کودتای 28مرداد، حمله به هواپیمای مسافربری، لانه جاسوسی، جنگ هشت‌ساله و... حساب کنید چقدر طول می‌کشد آمریکا در فضای آزمایشگاهی سر عقل بیآید؟



شرمساری ماه

بنده خدا حسن روحانی و کابینه‌اش!

آدم دلش کباب می‌شود. تا این بزرگواران می‌آیند روی یک چیزی به عنوان دست‌آورد دست بگذارند و تا می‌آیند کمی روی آن مانور بدهند و تا می‌آیند کمی از آن لذت ببرند، آن‌چیز به طرفه‌العینی به مایه شرمساری تبدیل می‌شود.

مثلا همین سه-چهار ماه پیش بود که حسن روحانی اطمینان داد در این دولت برخلاف دولت‌های قبل، قطعی گاز نخواهیم داشت و امنیت یعنی این. اما در روزهای گذشته بر اثر بارش برف و باران، نه تنها گاز بیشتر مناطق شمال کشور ناگهان قطع شد! بلکه آب و برق این مناطق هم قطع شد!

یا مثال دیگر صحبت‌های آخوندی وزیر راه، مسکن و شهرسازی در حضور رهبر انقلاب است. جایی که آخوندی می‌گفت ما ظرفیت قطارهای مسافربری تهران-مشهد را 200برابر بیشتر کرده‌ایم و ما سیستمی راه انداخته‌ایم که بتوانیم این قطارها را از راه دور حتی درصورت سکته راننده هم کنترل کنیم. هنوز دو-سه ماه از این صحبت‌ها نگذشته بود که برخورد قطارهای مذکور، فاجعه آفرید. آخوندی هم در واکنش به این حادثه گفت: همه مسافران بیمه هستند؛ جای نگرانی نیست!

گفتنی است ایشان در ادامه بغض کرد!


از منتشر کنندگان: ماهنامه همشهری ماه شماره150