معرفی کتاب/ویژه نمایشگاه


دا

دا نام کتاب روایت خاطرات سیده زهرا حسینی است که در مورد جنگ ایران و عراق، به اهتمام سیده اعظم حسینی نگاشته شده و توسط انتشارات سوره مهر به چاپ رسیده‌است. دا، در زبان کردی به معنی مادر است و زهرا حسینی که خودش یکی از کردبچه‌های استان ایلام است با انتخاب این عنوان سعی کرده به موضوع مقاومت مادران ایرانی در طول جنگ ایران و عراق بپردازد.

تلاش نویسنده موفقیت‌آمیز بوده و او مقاومت مادران ایرانی را در داخل کتاب به خوبی نشان داده است. او البته این را هم نشان داده است که با دو حرف، می‌توان برای کتاب اسم انتخاب کرد!

به اعتقاد بسیاری از کارشناسان، این کتاب مهم‌ترین و تأثیرگذارترین کتاب در زمینهٔ خاطره‌نگاری جنگ هشت سالهٔ ایران و عراق محسوب می‌شود.

 

 

نامیرا

این اثر درباره دختر و پسر جوانی است که بین سرداران بزرگ برای حمایت از امام حسین (ع) و یزید تردید دارند؛ در ادامه داستان، این دو جوان طی استدلال‌های مختلف به حقانیت امام حسین (ع) پی می‌برند.

رهبر انقلاب با اشاره به کتاب نامیرا و فته88 گفته‌اند: هر کسی می‌خواهد فتنه‌ی اخیر را بشناسد، این کتاب را بخواند.

پیشنهاد می‌شود چند جلد از این کتاب، به استوانه‌های انقلاب و اطرافیان ایشان هدیه داده بشود.

 

 

انسان 250 ساله

انسان 250 ساله شامل سخنرانی ها و مطالب دستنویس مقام معظم رهبری درباره زندگی سیاسی ـ مبارزاتی ائمه(ع)، از پیش از انقلاب تا سال 1389 است. عنوان کتاب عیناً برگرفته از کلام منور مقام معظم رهبری است و بیانگر نوع نگاه ایشان به زندگی سیاسی مبارزاتی ائمه(ع) است. علت این نام‌گذاری بر روی زندگی ائمه(ع)، در مقدمه کتاب به تفصیل از بیانات ایشان آورده شده است. به گزارش تسنیم، این کتاب در آمریکا با استقبال ویژه‌ای روبرو شده است. امید است در ایران هم بشود!

 

 

پایی که جاماند

پایی که جا ماند، کتابی است به نویسندگی سید ناصر حسینی‌پور که وی آن‌را به "ولید فرحان" گروهبان عراقی (سرنگهبان اردوگاه ۱۶ تکریت، که در زمان اسارت او را بسیار شکنجه و آزار داده) تقدیم کرده است.

این کتاب در ۱۵ فصل، حاصل خاطرات 808 روز اسارت نویسنده از زندان‌های مخفی عراق است که از 3 تیر 1367 تا 22 شهریور 1369 را روایت می‌کند.

به نقل از نویسنده، این کتاب فقط خاطرات 200 روز از آن 808 روز بوده است. با یک حساب سرانگشتی مشخص می‌شود اگر قرار بود هر 808 روز به زیور طبع آراییده شود، این کتاب الان به جای 15 فصل، 60 فصل می‌داشت!

 

 

آب نبات هل دار

این کتاب داستان یک پسربچه شرور است که در خانواده زمینه‌ساز مشکلات زیادی می‌شود. زبان طنز این کتاب مخاطب را با خود همراه می‌کند.

البته شما سعی کنید با خود کتاب همراه شوید نه بچه شرور موضوع کتاب!


عاشقی به سبک ون‌گوگ

این رمان که کاندید بخش رمان جایزه ادبی جلال آل‌احمد بوده ماجرای عشق پسری فقیر به دختری پولدار از طبقه نظامیان وابسته به دربار پهلوی است که حاضر است برای این عشق در لانه سگ هم پنهان شود.

کار دل است دیگر، لامصب دل این چیزها حالیاش نمیشود. هعیییییی... .

 

حاج قاسم

اگر می‌خواهید بدانید قاسم سلیمانی چرا همچنان در شصت سالگی خطر می‌کند و در سوریه و عراق سد راه داعش شده خاطرات وی از دفاع مقدس را بخوانید.

مواظب باشید اشتباهی کتاب خاطرات دیگران را نخوانید. اتفاقا این روزها هم خیلی زیاد شده است... .


دختر شینا

عشق در سراسر کتاب جاری است. زنی که در لحظات حساس شوهرش کنارش نیست و در خط مقدم است ولی با این حال از همان لحظاتی که در کنارش هست عشق تولید می‌شود.

به نظر ما مسئولین باید خواندن این کتاب را طی تصویب یک قانون، به عنوان یکی از مراحل ثبت صحیح ازدواج زوجهای جوان قرار بدهند. خیلی جدی گفتیم این را!

 

فرنگیس

اگر می‌خواهید بدانید مجسمه یک زن چگونه در میدان اصلی شهر کرمانشاه جا خوش کرده حتما این کتاب را بخوانید.

طبیعتا این مساله دلایلی جز چسبندگی سیمان و ملات و... دارد. کتاب را بخوانید.

 

من زنده‌ام

اگر دوست دارید با سرگذشت اولین اسرای زن ایرانی در جنگ هشت ساله تحمیلی آشنا شوید این کتاب را از دست ندهید. کتابی که نیم میلیون از آن به فروش رفته است.

نه! وجدانا شما هنوز یکی از آن نیم میلیون نفر نشدهاید؟

 

نامزد خوشگل من

این کتاب خاطراتی است از روزهای دفاع مقدس حمید داودآبادی که عنوان کتاب نیز از یکی از این خاطرات اقتباس شده است.

بهتر است در مسائل شخصی دیگران دخالت نکنیم و نظر ندهیم. خودتان کتاب را بخوانید.