جانا سخن از زبان ما می‌گویی؟ ها؟

جانا! جانا! سخن از زبان کی می‌گویی شما؟ نکند زبان ما ؟ ای کلک... .

دقت کنید! انصافا می‌بینید؟ این دیوار دولت است که روز به روز کوتاه‌تر است از دیروز! یعنی آن‌قدر این دیوار کوتاه است که الان هرکسی می‌تواند با یک اشاره کوچک بپرد آن‌طرف دیوار، بی‌آن‌که حتی نگران مورد عنایت قرار گرفتن جایی از شلوارش باشد... . چرا؟ چون از آن‌جایی که پیام اصلی اعتدال این است که بگذاریم افراد حرف‌شان را بزنند، الان فضا جوری شده که خود جانان هم می‌گوید آقا برای این‌که خدایی نکرده دانشجویان روحیه انتقاد کنندگی‌شان را از دست ندهند، بیایند و از ما انتقاد کنند! حالا دیدید کوتاهی دیوار را و فهمیدید معنی واقعی گذشت را؟

یعنی خداییش از دوران مزوزوئیک تا این دوران از حیات فعلی بشر، هیچ دولتی این‌قدر از خود گذشته بوده اصلا؟ اما الان باور کنید این‌قدر این دولت ما از خودش گذشته که من گمان می‌کنم این دولت، گذشته استمراری خودش است در حال حتی!

یا اگر بخواهم به‌عبارت ساده‌تر بگویم، این دولت، گذشته از خود گذشت‌گی خودش است که مدت ها از آن گذشته و رد شده...!(یه چیزی در همین مایه‌ها...) اگر هنوز جا نیافتاده به این خبر که اخیرا در یک روزنامه حامی دولت منتشر شده دقت کنید، مطمئنم همه چیز را متوجه می‌شوید! از من خداحافظ!

 

تازه از دوران گذشته‌ها!

روزنامه دوران روابط‌عمومی/سرویس دوران‌شناسی معاصر::

به گزارش خبرنگار دوران، مدت‌ها بود که دانشمندان در زمینه دوران‌ها به یک نظریه محکم رسیده بودند و فکر می‌کردند هیچ‌کس نمی‌تواند این نظریه را متزلزل کند چون این نظریه همه‌جا و در همه‌حالی جواب می‌داد؛ طبق این تئوری در این عالم سه دوران وجود دارد! یک دوران حال داریم، یک دوران گذشته و یک دوران آینده؛ به عبارت ساده‌تر ما الان توی دوران حالیم، قبلا توی دوران گذشته بودیم و اگر عمری بود و خدا خواست چندی بعد هم توی دوران آینده خواهیم بود.

در این‌باره گفتنی است دکتر صادق دوران کلام در این زمینه به خبرنگار ما گفت: اگر ما خودمان را در درون دوران آینده فرض کنیم، دوران گذشته آن دوران آینده، می‌شود دوران الان ما... و همچنین باز هم به همین طریق اگر ما خودمان را در درون دوران گذشته فرض کنیم، دوران آینده آن دوران گذشته، باز هم می‌شود دوران الان ما... . همان‌طور که ملاحظه کردید این تئوری در همه‌حالی جواب می‌داد.

خلاصه این‌که این تئوری بلامنازع تا چندی پیش در صدر محکم‌ترین استدلالات علمی قرار داشت تا این‌که...

با به دوران رسیدن دولت اعتدال، الان تزلزل شدیدی در پایه‌های علم دوران‌شناسی رخ داده و همه مبانی این علم از دوران‌های پیش تا این دوران فعلی همین‌جور یک‌ریز دارند می‌لرزند چرا که الان یک دوران چهارمی کشف شده.

این دوران جدید که اسم آن "دوران تازه" است شدیدا دانشمندان را گیج کرده! دانشمندان هنوز نمی‌دانند که آیا این دوران، دوران چهارمی است در ادامه دوران‌های سه‌گانه دیگر(گذشته، حال و آینده)؟ یا این‌که آیا سه دوران قبلی دوران‌هایی هستند در درون این دوران تازه؟

نکته عجیب‌تر این‌که طبق اعلام یکی از کارشناسان متخصص و تازه از دوران گذشته، این دوران جدید، هنوز کشف نشده طرفداران فراوانی برای خود پیدا کرده به حدی که باور کنید الان یک عده از مردم دنیا هستند که هی مدام دارند تازه به این دوران می‌رسند... .

در پایان گفتنی است به این گونه از مردم "تازه به دوران رسیده" می‌گویند... .

 

تکمله بدون شرح! :

فرهنگ لغت عمید: تازه به دوران رسیده ؛ کسی که تازه به ثروت یا مقامی رسیده و مغرور شده باشد.

 لغت نامه دهخدا: تازه به دوران رسیده ؛ کسی که تازه به قدرت و مقام رسیده باشد؛ که با سوابق و خانواده حقیر ناگهان به جاه و مقام نائل آمده باشد؛ نوخاسته.

 

از منتشر کنندگان:

مجله طنز و کاریکاتور بزنگاه