مجری اول: با سلام. من دُخانچی و همکارم توتونکار با اعلام ساعت 3بامداد با تازه‌ترین اخبار ایران و جهان در خدمت شما هستیم.
روز جهانی بدون دخانیات در اکثر کشورهای جهان و کشور ما گرامی داشته شد.
هر ساله مردم سراسر جهان این روز را جشن می‌گیرند و سعی می‌کنند در آن دخانیات مصرف نکنند.

مجری دوم: به همین مناسبت، جام فوتبال «دخانیات همیشه مرغوب» در تهران برگزار شد. در فینال این مسابقات، دو تیم «ضلع غربی ترمینال جنوب» و «انتهای مولوی» به مصاف هم رفتند که در پایان، این بازی به دلیل پرتاب سُرنگ توسط تماشاگران به زمین بازی، نیمه تمام ماند.

مجری اول: گفتنی ا‌ست در انتهای این بازی، 37 نفر سنگ‌کوب کردند، 18 نفر به کما رفتند و 219 نفر نیز توسط نیروهای انتظامی دستگیر و راهی کمپ‌های ترک اعتیاد شدند. پیش از این و در ابتدای بازی، 3 باند بزرگ قاچاق مواد مخدر به‌صورت نمادین شناسایی و منهدم شدند.

مجری دوم: به خبر بعدی گوش کنید. رئیس اتحادیه سیگارداران کشور با ابراز نارضایتی از قاچاق سیگارهای خارجی با برندهای مختلف به داخل کشور افزود: دااااش، این رسمش نی... وی خاطرنشان کرد مردم با خرید سیگارهای داخلی، از بیکار شدن و به دنبال آن معتاد شدن کارگران ایرانی جلوگیری کنند.

مجری اول: به خبری که هم‌اکنون به دستم رسید گوش کنید:
بانک جهانی با انتشار آماری اعلام کرد، کشور ایران، بیشترین سهم مصرف مواد مخدر مخلوط در جهان را دارد. طبق این گزارش، همه ساله افراد فراوانی در ایران اقدام به مصرف همزمان مواد مخدر سنتی و صنعتی می‌کنند که تا این لحظه نتایج بسیار عجیبی به همراه داشته است.

مجری دوم: برای مثال، یکی از این مصرف‌کنندگان با سابقه، در مواردی دچار عدم تشخیص فرق بین کشور سوئد و سوئیس شده است. در موردی دیگر، مصرف‌کننده، درهای دستشویی‌های مکان‌های مختلف را مورد بررسی و تحقیق گسترده قرار داده است و از دغدغه‌های آنان خبر داده است.
نگرانی‌ها برای این مصرف‌کنندگان ادامه دارد.

مجری اول و دوم باهم: تا دودی دیگر بدرود.


روزنامه وطن امروز