عاشقتم بی‌بی‌سی!

 

 

اصولا موجودی تحت عنوان بی‌بی‌سی، ساخته شده است برای بی‌‌طرف بودن! بعله! دلفین‌هاهم پرواز می‌کنند! البته اینجا ما کاری نداریم که جز بی‌طرف بودن، چه چیز‌های دیگری در این شبکه و بین مجریان و عوامل آن اتفاق می‌افتد؛ خب شاید این موجود جز برای بی‌طرف بودن، برای یک‌سری چیزهای دیگر هم ساخته شه باشد که فعلا بی‌خیال! الان می‌خواهیم ضمن مقایسه عملکرد این شبکه در برابر دو خبر و حادثه یک شکل در دو نقطه از جهان، اوج بی‌طرفی و استقلال این شبکه را به منصه ظهور بگذاریم تا مشتی باشد بر دهان منتقدان و یاوه‌گویان داخلی و خارجی. ان شا الله اگر عمری باقی بود، درمورد آن چیزهای دیگر هم... بعله، از بیرون اشاره می‌کنند ممکن است عمری باقی نباشد!

 

انتخابات ایران سال 88

یک هفته مانده به انتخابات/ نامزدها مشغول بیان برنامه‌ها و طرح‌های خود هستند

مجری بی‌بی‌سی: خب همونطوری که خبر دارید، کمتر از یک هفته به انتخابات ریاست‌جمهوری ایران فرصت باقیست و نامزدهای انتخاباتی مشغول بیان برنامه‌ها و وعده‌های انتخاباتی‌شون هستن. اما دیروز تصاویری از ایران به دست ما رسیده که ما فعلا درمورد اون‌ها نمی‌خواییم قضاوتی بکنیم. این کلیپ کوتاه رو آزیتا از تهران برامون فرستاده. ارتباطمون با آزیتا برقرار شده. خب آزیتا خودت درمورد این فیلم برامون صحبت کن. آزیتا: من دیروز داشتم با مازراتی بابام از خونه میومدم بیرون که یهو متوجه تعداد زیادی بسته‌ بزرگ و مشکوک جلوی در همسایه شدم؛ قبلا دیده بودم که پسر همسایه ریش داره ولی فکر نمی‌کردم کارای انتخاباتی هم بکنه.

 

 دو روز مانده به انتخابات/ مناظرات انتخاباتی رو به پایان است و به پایان تبلیغات نامزدها نزدیک می‌شویم

مجری بی‌بی‌سی: نامزدها در مناظره دیشب درمورد نقطه‌نظرات خودشون در باب اقتصاد، فرهنگ، جامعه، سیاست خارجه و... صحبت کردند. درحالی که به روزهای پایانی انتخابات نزدیک می‌شیم ارتباط دوباره ما با آزیتا برقرار شده. آزیتا جان با شماییم. آزیتا جان: سلام من امروز صبح که می‌خواستم با بوگاتی مامانم برم بیرون، دیدم پسر همسایه‌مون یه کامیون گرفته و با چن‌تا کارگر ریشوی دیگه دارن همه اون بسته‌های مشکوک رو بار کامیون می‌کنن، من خیلی ترسیده بودم و به خاطر همین نتونستم بازم براتون فیلم بگیرم.

 

شب انتخابات/ تبلیغات به پایان رسیده و طرفداران نامزدها در خیابان‌های شهر مشغول حمایت از نامزد مورد نظر خود هستند

مجری بی‌بی‌سی: فردا صبح ساعت هشت به وقت ایران، رای‌گیری آغاز می‌شه و طبق نظرسنجی‌ها، خیلی از مردم برای شرکت در این انتخابات خودشون رو آماده می‌کنن، این درحالیه که بعضی از منابع آگاه از احتمال وجود تخلفات گسترده در این انتخابات خبر دادن. این منابع برای ما تصاویری رو ارسال کردند که توی اون تصاویر مردم زیادی دیده می‌شن که حاضر نیستن خیابون‌ها رو ترک کنن. در همین راستا ارتباط تلفنی ما با یکی از همین منابع آگاه بر قرار شد. سلام بفرمایید. منبع آگاه: سلام من امروز صبح که داشتم با فراری داداشم از خیابون رد می‌شدم شنیدم که یه نفر از اونور خیابون می‌گفت اینا همش بازیه و ملت سرکارن؛ امشبم مردم زیادی بیدار موندن تا نکنه اتفاق خاصی بیافته و اونا خواب باشن.

 

روز انتخابات/ مردم درحال ورود به حوزه‌های رای‌گیری و انداختن رای خود به صندوق‌ها هستند

مجری بی‌بی‌سی: همونطوری که در تصاویر مشاهده می‌کنید صف‌های مردم برای دادن رای در همه شهرها و روستاهای ایران شکل گرفته. اما در این بین مصاحبه همسر یکی از مسئولین، جنجال به پا کرده و یه جورایی احتمالات رو تبدیل به یقین کرده. خانم غفلت مرعشی در مصاحبه‌ای گفتن اگر تقلب شد بریزید تو خیابونا! این سخنان در کنار احتمال تقلب در چندروز گذشته، مردم رو نگران نتیجه انتخابات کرده. خب! آزیتا جان پشت خط ماست. آزیتا جان: سلام من امروز بیرون نرفتم!

 

دوباره روز انتخابات/ مردم همچنان درحال ورود به حوزه‌های رای‌گیری و دادن رای خود به نامزدها هستند که یکی از نامزدها، خبر از پیروزی قطعی خود در انتخابات می‌دهد

مجری بی‌بی‌سی: خب ما هم تبریک می‌گیم به آقای مهندس ایشالله که با حاج خانم خوش بگذره

 

فردای انتخابات/ بعد از شمارش آرا مشخص شد که مهندس با یک فاصله چندمیلیونی دوم شده و دکتر، رئیس‌جمهور ایران شده است/ مهندس مردم را به تظاهرات و اغتشاش دعوت کرده است و تعدادی نیز در خیابان‌ها مشغول به آتش کشیدن اموال عمومی هستند

مجری بی‌بی‌سی: بعله بینندگان عزیز! امروز تقلب گسترده در انتخابات ریاست جمهوری ایران، نقل محافل خبری شده. همه مردمی که دیروز ساعت‌ها پشت حوزه‌های رای‌گیری تو صف بودند، الان بهت زده شدن و باورشون نمیشه که رای اون‌ها رو پس نمی‌دن. اما باید جنگید! حق رو باید گرفت! خانم کوهنورد درمورد تقلب در انتخابات ایران، دلایلی رو ارائه کردن که قابل بررسی هستش. این انتخابات به هرحال باید ابطال بشه. این برنامه‌های امشب شبکه بی‌بی‌سی رو از دست ندید: "نحوه شلیک" ساعت8، "کوکتل مولوتف‌ات را تف کن" ساعت9، "به راه انداختن آتش‌سوزی‌های گسترده" ساعت10، مستند "بنزین بهتر می‌سوزاند یا نفت؟" ساعت11، نشست "چرا سطل آشغال" ساعت12 و... .

 

چند ماه بعد انتخابات/ حضور میلیونی مردم در روز عاشورا، آغتشاشگران را فراری و غائله را پایان داد

مجری بی‌بی‌سی: این جنبش زنده می‌مونه، این جنبش نمی‌میره... . همه با هم امشب راس ساعت 9 اتو و سشوار رو به برق می‌زنیم تا برق جمهوری اسلامی بره و... .

 

انتخابات آمریکا سال 95

یک هفته مانده به انتخابات/ نامزدها مشغول مناظره با یکدیگر هستند

مجری بی‌بی‌سی: به انتخابات آمریکا نزدیک می‌شویم. این دموکراتیک‌ترین انتخابات جهان خواهد بود. آنجلینا پشت خط ماست. آنجلینا سلام! آنجلینا: سلام من دیروز با پورشه پدرم از پل اصلی منهتن می‌گذشتم که چیز خاصی ندیدم و پسر همسایه هم جعبه‌های مشکوکی که من فکر کنم آن‌ها صندوق‌های رای‌گیری هستند را با خود حمل نمی‌کرد.

 

شب انتخابات/ طبق نظرسنجی‌ها، کلینتون بالاتر از ترامپ قرار دارد/ این دو نامزد از فرارهای مالیاتی، تجاوزات و روابط پنهانی یکدیگر پرده برداشته‌اند/ ترامپ گفته است درصورت عدم پیروزی او، تقلب شده است

مجری بی‌بی‌سی: آمریکا مهد دموکراسی در جهان است. دموکراسی از آمریکا به سایر نقاط جهان صادر می‌شود. آزادی در آمریکا بیداد می‌کند به حدی که طرفین آزادند هرچیزی را که خواستند به طرف مقابل بگویند و نسبت بدهند. سیستم انتخابات آمریکا یک سیستم فوق‌العاده است.

 

فردای انتخابات/ بدنبال پیشی گرفتن ترامپ، مخالفان او به خیابان‌ها ریخته و مشغول آتش زدن پرچم آمریکا و اموال عمومی شدند

مجری بی‌بی‌سی: تا به حال کسی پنگوئن‌ها را درحال پرواز ندیده است، اما یکی از مخاطبان ما مدعی است که این صحنه را دیده است. آنجلینا: من امروز صبح که داشتم از پل منهتن بر می‌گشتم، تعدادی پنگوئن رو درحال پرواز دیدم.

 

پسفردای انتخابات/ ترامپ پیروز قطعی انتخابات شد/ مخالفان ترامپ همچنان مشغول اغتشاش و به آتش کشیدن اموال عمومی هستند

مجری بی‌بی‌سی: راه‌های قبول کردن نتایج یک انتخاب دموکراتیک این‌ها هستند: 1- قرص آرام‌بخش بخورید و سعی کنید کمی بخوابید 2- درمورد چیزهای خوب با هم حرف بزنید 3- به این فکر کنید که میلیون‌ها نفر به طرف مقابل رای داده‌اند و او را انتخاب کرده‌اند 4- فیلم ببینید مخصوصا فیلم پرواز پنگوئن‌ها را 5- به پارک و سینما بروید و سعی کنید با خوردن آرامبخش، آرامش خودتان را حفظ کنید


از منتشر کنندگان: مجله طنز "راه راه" شماره پنجم، ویژه انتخابات آمریکا(دانلود از کانال تلگرام: @tanzym)