اخیرا روزنامه آرمان روابط‌عمومی که اصلا هم روزنامه خانوادگی و روابط‌خصوصی یک خاندان خاص نیست، با همسر یکی از رجال سیاسی مصاحبه‌ای کرده است(تسلسل؟) که مصاحبه مذکور این‌گونه آغاز می‌شود:

"من همسر عالم مجاهد، روحانی وارسته، سیاست مدار نامی ایران زمین، تربیت یافته مکتب اهل بیت، انسان شریف و بزرگوار حضرت آیت الله آشیخ اکبر... هستم!"

فلذا نظر به این‌که این جملات به خودی خود موجبات تحولی شگرف در صناعات ادبی زبان معاصر را فراهم آورده است و نظر به این‌که این تعابیر از لحاظ ادبی، لغوی و حتی معنایی به جمله "منت خدای را عز وجل..." طعنه زده است، لازم است تا برای شفاف‌سازی و پرده‌برداری از اعجاز بی‌نظیر این جملات، سرکار علیه در مصاحبه بعدی خود(تسلسل بعدی) به سوالات 4گزینه‌ای زیر پاسخ داده، زبان و صناعات و آرایه‌های ادبی و اوزان شعری و کلی چیزهای دیگر ادبیات عصر معاصر را عمری مدیون خویش سازند. باتشکر!

 

1_ لطفا به بیانی دیگر دوباره خود را معرفی نمایید!

الف- من مادر پسری فرهیخته، قانون‌مدار، نابغه دهر، دانشجوی رشته دکتری، تربیت یافته مکتب دانشگاه آزاد انگلیس، محب اقتصادی، زندانی سیاسی و... هستم!

ب- من مادر دختری صلح‌طلب، علاقه‌مند به قانون، عاشق ساندویچ و کت‌شلوار، یگانه حامی سلطنت‌طلبان و بهائیان و منافقین و... هستم!

ج- من همونی هستم که هیچی به نامش نیست!

د- من یه پرندم، آرزو دارم!

 

2_ اگر هیچی به نام حاج‌آقا نیست، پس اینا که گفتید به نام کی هستش؟

الف- ها؟

ب- پشه؟

ج- ستون فقرات؟

د- آهان!

 

3_ سرکار چرا در هنگام شمارش ویژگی‌های همسر محترم خویش، اشاره‌ای به بصیرت بالا و مثال‌زدنی آن والا‌مقام نکردند؟

الف- چو دانی و پرسی سوالت خطاست!

ب- چون وضعیت ایشان در این زمینه واضح است

ج- حتما جا نبوده و سردبیر حذف کرده وگرنه حاج‌خانم حتما اشاره کرده

د- ان شا الله مصاحبه بعدی

 

4_ چرا این روحانی پرتوان، فخر خاندان، نابغه زمان و این کهن سیاست‌مدار نامی ایران در جهان‌، در چندین انتخابات اخیر خود با شکست و پیام "نه" روبرو شد؟

الف- چون مردم تقلب کردند!

ب- چون مردم اگه خودشون هم به کاندید مورد تایید همسر بنده رای ندادن، باید بریزن تو خیابونا!

ج- چون مردم بصیرت دارند

د- چون که چیز!

 

5_  این‌که ما از کسانی خاطره بگوییم که در قید حیات نیستند و این‌که خانواده آن مرحوم هم کلا کاری به این چیزها ندارند و طفلکی‌ها حاشیه(!) را بوسیده‌اند و کنار گذاشته‌اند نشانه چیست؟

الف- تلاش بالای خانواده آن مرحوم در راستای حفظ و نشر آثار آن مرحوم و نه حذف آن‌ها!

ب- قدرت بدنی بالای راوی والا مقام

ج- اوج تدبیر راوی

د- چون این‌جوری راحت‌تره، کی به کیه والا...!


از منتشر کنندگان:

ماهنامه طنز و کاریکاتور بزنگاه