با قلبی مملو از آکندگی، در میان بهت و حیرت با خبر شدیم امروز یکی از تاثیرگذارترین و بزرگترین جزایر منطقه(بزرگی که به وسعت نیست، به شکمه شکم!) با هدف بوووووووووق برای عربستان(قاعدتا با هدف پاچه‌خواری)(مراقب افکار خود باشید!)، رابطه سیاسی خود با ایران را قطع کرد و از دیپلمات‌های ایران خواست سریع فعل رفتن از بحرین را صرف کنند!

موج‌های برخاسته از این بمب خبری می‌رفت کشور را در انزوای سیاسی بی‌سابقه‌ای بغلتاند اما ناگهان طی بمب خبری دیگری مشخص شد که سفرای ایران، نه تنها چند ماه است بحرین نرفته‌اند، بلکه کلا ایران از مهرماه در بحرین سفارت نداشته است!

در همین رابطه کارشناسان مشغول بررسی نحوه مدیریت بحرینی‌ها بر کشورشان بودند و کم مانده بود بفهمند که بحرینی‌ها دقیقا چطور می‌شود سفارت کشوری در کشورشان چند ماه تعطیل باشد اما آن‌ها کلا چیزی نفهمند، که ناگهان باز وسط تحقیقات کارشناسان، بمب خبری دیگری همه توجهات را از سمت بحرین به سوی دیگری منحرف کرد.

لابد می‌پرسید به کدام‌سو؟ والا ما هم خودمان خیلی گشتیم! از آن‌جا که باید هی زوم می‌کردیم روی نقشه تا ببینم این صدای بمب از کجا آمده است، منصرف شدیم اما در ادامه توجه شما را به مشاهدات یک شاهد عینی جلب می‌کنیم:

-آقا من هی زوم می‌کردم باز خبری نبود، هی دوباره این بیل‌بیلک ماوس رو می‌چرخوندم باز هیچی معلوم نمی‌شد که نمی‌شد. دیگه تقریبا رسیده بودم به روستاهای با سه خانوار که یهو وسط کار از طرف شرکت گوگل مپ یه صفحه به زبان لاتین باز شد که توش نوشته بود "داداش چته این‌همه زوم می‌کنی؟ دیگه کوچه‌های دو متری منهتن رو هم برات مثل آینه آوردیم باز داری زوم می‌کنی که چی؟ دنبال چی هستی؟ پول گم کردی؟" نوشته محو شد منم که شوکه شده بودم، گفتم چی‌کار کنم چی‌کار نکنم، تصمیم گرفتم یه زوم کوچولو دیگه بکنم ببینم چی می‌شه، آقا زوم که کردم دوباره یه صفحه دیگه باز شد توش نوشته بود "آهان جیبوتی رو می‌خوای؟ زودتر می‌گفتی خب"

خلاصه این‌جا بود که به اذعان کارشناسان مشخص شد صدا از سمت جیبوتی بوده است و بدینوسیله مطلع شدیم جیبوتی نیز روابط خودش با ایران را قطع نموده و تعداد کثیری از مسافران، بازرگانان، رجال سیاسی، ورزشکاران، دلآوران، نام‌آوران و... را در فرودگاه‌های ایران سردرگم رها کرده است. گفته می‌شود عربستان در ادامه کارشکنی‌های خود، ضمن مراجعه به "پی‌وی" کشورهایی چون مصر، سودان و کویت، به ‌آن‌ها گفته است "بچه‌ها شمام لفت بدین خودمون بریم یه گروه جدید بزنیم".

در پایان لازم به ذکر است، پس از خروج دیپلمات‌های جیبوتیایی از کشورمان، سفارت این کشور در ایران به کاربری قبلی خود(فلافلی) بازگشت.