مصاحبه یهویی با یک رهگذر

 

ما خبر نداشتیم دقیقا مردم از چه چیزی گله دارند. بصورت اتفاقی مصاحبه‌ای ترتیب دادیم تا بفهمیم. شرح مصاحبه این است:

 

خبرنگار ما: عه، آقا آقا! سلام آقا می‌تونم یک دقیقه وقت‌تون رو بگیرم؟

رهگذر: سلام. خواهش می‌کنم، اگر یک دقیقه باشه مشکلی ندارم.

خبرنگار ما: شما با این سن و وزن براتون ضرر نداره اینطوری دارید مثل چی شکلات می‌خورید؟

رهگذر: آخه کامم تلخ شده دارم شکلات می‌خورم تلخی رو بکنه ببره پایین.

خبرنگار ما: ای بابا. از چی کام‌تون تلخ شده؟

رهگذر: راستش تو تاکسی بودم که رادیو اعلام کرد نرخ دلار از 5 هزار تومن...

خبرنگار ما: به خاطر بالا رفتن قیمت دلار کام‌تون تلخه؟

رهگذر: نه، تو تاکسی وقتی رادیو قیمت دلار رو اعلام کرد، یه مسافر بی‌کار بغل‌دستم نشسته بود که...

خبرنگار ما: عجب... پس به خاطر بی‌کاری جوانان کام‌تون تلخ شده؟

رهگذر: نه خیر آقا، من تو تاکسی کنار یه جوان بی‌کار نشسته بودم که رادیو اعلام کرد نرخ دلار از 5 هزار تومن رد شد و در همین حین راننده درجا 20درصد کشید رو کرایه و...

خبرنگار ما: فهمیدم. گرونی و تورم بهتون فشار آورده و کام‌تون تلخ شده؟

رهگذر: نه آقا جان من تو تاکسی کنار یه جوان بی‌کار نشسته بودم که رادیو اعلام کرد دلار کشیده بالا و بعدشم یهو راننده کرایه رو کشید بالا که ناگهان یکی از مسافرا که یه پیرزن مسن بود افتاد به سرفه که...

خبرنگار ما: یعنی تلخی کام‌تون به خاطر ترافیک و آلودگی هوا و ریزگردهاست؟

رهگذر: نه نه، به خاطر اینا نیست. راستش من تو تاکسی بودم که...

خبرنگار ما: از بعد پیرزنه بگو.

رهگذر: آهان آره، که یهو پیرزنه شروع کرد به سرفه و با بغض گفت نوه‌هاش تو کرمانشاه زندگی می‌کردن و به خاطر زلزله هنوزم اونجا آواره و سرگردون هستن و...

خبرنگار ما: پس حتما به خاطر مشکلات مردم زلزله زده کرمانشاه کام‌تون تلخه.

رهگذر: نه به خاطر اینم نیست. درواقع من تو تاکسی بودم که بعد از همه این اتفاقات صاحب‌خونه زنگ زد و گفت اگه اجاره‌خونه 3ماه عقب افتاده رو یه‌جا ندم...

خبرنگار ما: پس یعنی به خاطر مشکل مسکن کام‌تون تلخه دیگه آره؟

رهگذر: ای بابا! دوست عزیز نه مسکن، نه واردات و قاچاق بی‌رویه نه دریاچه ارومیه و... هیچ‌کدوم‌شون کام منو تلخ نکرده.

خبرنگار ما: آقا من قصد بدی نداشتم فقط خواستم ببینم چرا کام‌تون تلخ شده؟

رهگذر: خب مرد حسابی! تو مگه نشنیدی می‌خوان تلگرامو فیلتر کنن؟ واسه این کامم تلخ شده.

خبرنگار ما: بعله خیلی هم ممنونم.

 

«حسن روحانی: با فیلترینگ تلگرام کام مردم را تلخ نکنید»

 

روزنامه وطن امروز

پایگاه اطلاع رسانی رجا نیوز