مردم نگران شب عید نباشند

 

سخنگوی دولت جیبوتی در نشستی که با همین موضوع(؟) برپا شده بود گفت: دولت تمامی تدابیر لازم را اندیشیده است تا مردم در مباحث نزدیک عید به هیچ مشکلی بر نخورند.

ایشان در پاسخ به خبرنگاری که گفته بود «ما هم دقیقا از همین می‌ترسیدیم» خاطرنشان کردند: باشه تو خوبی!

وی در ادامه افزود: چیزی برای افزودن ندارم اما این را بگویم که بصورت کلی مسائل اقتصادی خیلی نباید به موضوع بحث و گفتگوهای مردم در شب عید تبدیل شود و ما برای این مسئله برنامه‌های مختلفی داریم. البته اگر مسائل اقتصادی حول محور کیفیت آجیل و بدون هسته بودن پرتقال‌های جدید و بی‌ادب‌تر شدن بچه‌های امروزی باشد مشکل چندانی ندارد به شرطی که برای مثال، همان موضوع کیفیت آجیل به بحث بالا رفتن قیمت آن در این دولت نکشد.

ایشان ضمن اشاره به تکدر رئیس جمهور جیبوتی از بالا رفتن نرخ ارز گفت: مثلا از آن‌جا که جناب رئیس‌جمهور علاقه‌ای به ایجاد اشتغال ندارند، ما نیز چندین جاسوس را از قبل از کار بیکار کرده‌ایم اما کار رسانه‌ای و مانور خبری‌شان را گذاشته‌ایم برای شب عید تا خوراک گفتگوهای مردم را هم از قبل آماده کرده باشیم.

این سخنگوی با سابقه در پاسخ به سوال ذهنی خودش گفت: برای بیشتر پرت کردن حواس ملت از مسائل حیاتی اقتصادی نیز، یک تیم رسانه‌ای مشغول جمع کردن تعدادی چرت و پرت مثل رفراندوم و... هستند تا بدینوسیله تمام نگرانی‌های مردم از مسائل اقتصادی را برطرف نماییم.

ایشان در واکنش به سوال خبرنگار دیگری که پرسیده بود «اگر این تدابیر برای آرامش اقتصادی جامعه افاقه نکرد چی؟» گفت: بحث شوک‌های اقتصادی مثل گرانی دلار را در دستور کار داریم.

این سخنگوی دولت در پاسخ به سوال دیگر همان خبرنگار مذکور که پرسیده بود «بازم اگر افاقه نکرد چی؟» گفت: عوووودااااا... دوپس... .

در پایان لازم به ذکر است، مراسم تشییع جنازه صبح فردا با حضور آقای دوربینی از مقابل مسجد بلال صدا و سیمای جیبوتی برگزار خواهد شد.