آلودگی هوا در دولت‌های قبلی چه بسا بیشتر بوده است

مؤلف محترم، جناب آقای ل.ت.ک!
با سلام، نظر به درخواست شما در سال 1393 مبنی بر دریافت مجوز چاپ کتابی با عنوان «شگفتی‌های طبیعی ایران» در 184 صفحه، اعلام می‌دارد 4صفحه از متن مذکور مورد بررسی و مطالعه کمیته محترم ممیزی وزارت محترم مذکور قرار گرفت و اصلاحات زیر ابلاغ می‏شود:
1- در مقدمه کتاب، علت اصلی خوش آب و هوا بودن برخی مناطق کشور میزان املاح موجود در آب باران پس از برجام ذکرشود.
2- در مقدمه کتاب، عبارت «تهران با تمام زیبایی‌هایش، روزهای آلوده زیادی را پشت سر می‌گذارد» حذف شده یا ذکر شود که این آلودگی‌ها در دولت‌های قبلی به وجودآمده و ربطی به دولت تدبیر و امید ندارد.
3- قبل و بعد و وسط جمله «مردم ایران سال‌ها دربرابر دشمنان خود ایستادگی کردند» ذکر گردد که منظور از دشمن، صدام بوده است.
4- عبارت «در جنگ اقتصادی مردم به اقتصاد مقاومتی رو آوردند» صفحه دوم، از آنجا که این کتاب برای توریست‌ها و آشنایی ایشان با فضای کلی حاکم بر کشور عزیزمان نگاشته شده است و قرار است به زبان‌های دیگر ترجمه شود، سعی شود از کلماتی که سخت فهم هستند مثل «اقتصاد مقاومتی» استفاده نشود.
5- در توضیح این جمله در اواسط صفحه دوم «مردم این کشور به رنگ‌های مختلفی علاقه‌مند هستند» برای مثال رنگ بنفش و یا رنگ بنفش، ذکر شود.
6- به دنبال عبارت «برای مبارزه با خشکسالی، مسوولان ابرها را بارور کردند» اشاره شود که ابر مذکور متعلق به دولت قبل بوده است.
7- در جمله «بیشتر مجری طرح‌های عمرانی و راه‌سازی کشور، شرکت‌ها و مهندسان ایرانی بوده‌اند» به جای کلمه مجری از جناب آقای رضا رشیدپور استفاده شود.
8- جمله «مردم برای آبادانی روستاها با هم متحد شدند» از مصادیق بی‌اعتنایی به خدمات دولت تدبیر و امید در روستاهاست، لذا حذف گردد.
9- در جمله «همسایه‌های شرقی ایران عبارتند از...» حتما در ادامه به همسایه‌های «غربی» نیز اشاره شود.
10- باتوجه به نقش برجام در جذب توریست و گردشگری کشور، بهتر است نام کتاب از «شگفتی‌های طبیعی ایران» به «شگفتی‌های طبیعی ایران پس از برجام» تغییر یابد.
 باتوجه به موارد فوق، چنانچه مؤلف محترم همچنان قصد چاپ کتاب مذکور را دارند، لازم است مابقی متن را طبق نکاتی که مطرح شد اصلاح نموده، با مدارک مورد نیاز جهت تجدید ممیزی به این وزارت محترم ظرف 24ساعت آینده ارسال فرمایند. بدیهی ا‌ست درصورتی که زمان مندرج، منقضی گردد، به منزله انصراف خواهد بود و دولت ضمن قطع یارانه مولف و اعضای خانواده ایشان، اقدام به بایگانی متن کتاب خواهد کرد.
............................................................................................
رونوشت:
- رئیس محترم حراست وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی
- مدیرکل محترم معاونت امور مالی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی جهت واریز حق الزحمه اعضای هیات ممیزی
- سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها جهت حذف یارانه مؤلف
- جمعیت هلال احمر به منظور حذف از لیست اهدای چادر
- سازمان محترم صدا و سیما (جناب آقای رضا رشیدپور)
- رئیس محترم سازمان حفاظت محیط زیست ایران جهت اطلاع از مناطق سرسبزکشور
- کاترین اشتون جهت اطلاع
- جان کری جهت استحضار
- تیم محترم هسته‌ای به جز دری اصفهانی


روزنامه وطن امروز