نگاهی علمی به حساسیت‏ها ی برخی اعضای کابینه یازدهم

به ‏دنبال درخواست عاجزانه وزیر بهداشت برای آن که در دولت دوازدهم او را اذیت نکنند و کتک نزنند              
(Bishour,14/12/95‌&‌mozdoor,10/3/96) محققان با تحقیقات میدانی و چهارراهی ثابت کرده‌اند هرکدام از افراد کابینه دارای آلرژی خاص(Special) به مواردی خاص هستند و چه بسا اگر به این حساسیت‏ها توجه ویژه نشود، نه از فیش نجومی نشان مانَد و نه از فیش‏نجومی‏نشان! برای مثال(For Example)، بیژن زنگنه(General) نسبت به هرنوع منافع ملی(مایع، جامد یا گاز) دارای حساسیت است. پزشکان برای(For) درمان این گونه آلرژی، عقد قراردادهایی از خانواده IPC یا Total یا Peugeot را در فواصل نامنظم پیشنهاد می‏کنند.
به عنوان مثال دیگر، برای وزیر، راه و شهرسازی(2jo A’ghl, 95) در همان آزمایشات اولیه(Microphone, 95) ثابت شد وی دچار آلرژی به خبرنگار و میکروفن است(!Hamatoon Mozakhrafid).
طی تحقیقات (search) دیگری مشخص شد وزیر اطلاعات (Naghashi & Goroohe s rood) دارای حساسیت به هیچ‌چیزی نیست (Telegrams Chanel, 45) که البته این مورد نایاب در نوع خود نوعی حساسیت از نوع اضطراری(Bikhial) به حساب می‌آید.
حسین فریدون دستیار ویژه رئیس‌جمهور نیز که اخیراً به اتهامات مالی دستگیرشده است(وثیقه،م1396:50) نیز از جمله افراد زودحساس است! این گونه آنجا شناخته و به جهانیان معرفی شد که وی در عرض کمتر از نیم ساعت حضور در دادسرا(mim-he, be-ze, ext…) دچار قارچ‌زدگی جلدی از نوع سوم شد(Alaki Masalan Are, Mooch).
شخصیت آلرژی‌پذیر دیگر، سخنگو(Only Speak) است. وی متاسفانه نسبت به اصل گفته‌های افراد(=واقعیت)، حساسیت دارد و به گفته پزشکان همواره سعی می‏کند از زاویه دیگری به قضایا نگاه کند(الموسیر فی المالشِ التوجیه، باب یازدهم، صفحه 92 به بعد).
مورد آخری(Last stand) که می‏توان از آن نام برد، خودِ رئیس این دولت، حسن روحانی(No Jesmani) است که دارای مجموعه‌ای(Collection) از حساسیت‌هاست. وی به مواردی از قبیل انتقاد سازنده، نصیحت دلسوزانه، رسانه دلسوز، آزادی بیان و... (Kollan Hame chi) حساسیت شدید از نوع درجه یک دارد(Asan ye Vazee). پزشکان فرانسوی و انگلیسی پس از تشکیل کمیسیون، افراد دارای این حساسیت را از مواجهه با رادیوتلویزیون مستقل بشدت منع کرده‏اند.
پیشنهاد می‏شود مردم عزیز ضمن شیفت‏بندی برای چهارسال آینده، دست به دعا برداشته شفای عاجل همه مرضا را از درگاه احدیت خواستارشوند.
 

منتشر شده در روزنامه وطن امروز