منشور حقوق شهروندی؟!

 

آخ که اگر می‌شد واقعا از همان اول کاری کرد این دولت همیشه در وضعیت 6ماه مانده به انتخابات به سر می‌برد چه می‌شد!

یعنی جناب رئیس جمهور تا هر روز 8صبح می‌آمد سرکار، یک نفر دم در بود که بهش می‌گفت: "سلام آقای روحانی! شما از این لحظه وارد 6ماه پایانی دولت‌تان شده‌اید!" آن‌وقت کشور گلستان می‌شد و حتی باور کنید مسئولین همین دولت برای خدمت‌گذاری در این 6ماه پایانی، خدمت‌شونده کم می‌آوردند و ما مجبور می‌شدیم خدمت‌شونده از خارج وارد کنیم!

نه تنها خدمت‌شونده از خارج وارد می‌کردیم، بلکه برای افتتاح طرح‌های فراوان، مجبور می‌شدیم تعدادی مدیر هم از خارج وارد کنیم که بیایند برای دولت هی طرح افتتاح کنند و برگردند.

اما صبح روز 29آذر هنوز آفتاب نزده صدای دینگ‌دینگ تلفن‌های همراه ملت ایران، خبر از ظهور پدیده‌ای به نام "منشور حقوق شهروندی" می‌داد.

این پیامک را که چیزی حدود 800میلیون تومان برای بیت‌المال آب خورد، حسن روحانی رئیس جمهور ارسال کرده بود که: "مردم شریف ایران، بیاییم با حقوق خود بیشتر آشنا شویم و قدرتمندانه آن را پاس بداریم. "

البته قطعا همزمانی این اتفاق با نزدیک شدن دولت به پایان کار خود، دو حادثه کاملا اتفاقی است و ربطی به پایان کار دولت محترم تدبیر و امید ندارد، اما سوالی که برای تنی چند از هموطنانمان پیش آمده، رابطه حقوق شهروندی با حقوق‌های نجومی و... بوده است که خواهشمندیم مسئولین در این روزهای پایانی توجیهات و تکذیبات مقتضی را در این‌باره هم اعمال کنند. با تشکر.

 

منتشر شده در ویژه نامه طنز راه راه 

خرید PDF از طاقچه: yon.ir/mVoEP