بدنبال فتاوای جدید روحانی مطرح شد!

 رئیس جمهور روحانی در قزوین گفته است: تضعیف دولت شرعا حرام است.

به دنبال صدور این فتوا و فتواهای قبلی صادر شده توسط این حقوقدان و همکارانش(هرکی پراید نخره ضد انقلابه و...)، جمعی از آحاد ملت، مصّرانه خواستار راه‌اندازی بخشی تحت عنوان "پاسخگویی به سوالات شرعی" در نهاد ریاست جمهوری شدند.

ایشان در ادامه ضمن بیان سوالات شرعی خود، خواستار پاسخگویی هرچه سریع‌تر توسط دولت تدبیر و امید شدند.

در ادامه بخشی از این سوالات را با هم می‌خوانیم:

 

1- سلام. مردی هستم 45ساله. از کار زیاد فرصت رسیدگی به امور خانواده را ندارم. حتی بارها پیش آمده است که به دلیل سفارشات فراوان از داخل و خارج کشور، هفته‌ها از کارخانه بیرون نیامدم و حتی خاطرم هست که بعد از برجام، سه روز هم یادم رفت غذا بخورم، از بس کار زیاد بود! لطفا بفرمایید در این شرایطی که اینقدر کار هست، من چه باید بکنم؟ آیا به خاطر این‌که وقت کمی برای خانواده‌ام می‌گذارم عذاب خواهم شد و این کار شرعا چه حکمی دارد؟

مهران از کرمان

 

2- با سلام. جوانی هستم 27 ساله. در زمان دولت قبلی در کارخانه‌ای به عنوان کارگری ساده کار می‌کردم. حقوقم کفاف زن و فرزند و زندگی را نمی‌داد؛ اما با روی کار آمدن دولت حضرت‌عالی و دقیقا در همان صد روزی که شما وعده داده بودید، من صاحب همان کارخانه‌ای که در آن کار می‌کردم و ده‌ها شرکت و کارخانه دیگر شدم.

با این وجود سستی کردم و حتی با وجود تاکیدات شما در قزوین مبنی بر شکرگزاری، کوتاهی کردم و شکر نکردم! لطفا بفرمایید حکم فقهی قضیه چیست و من باید چه‌کار کنم؟ با تشکر.

بیژن از شمران

 

3- ضمن عرض سلام. خانمی هستم باردار. در دولت قبل در کف زمین زایمان می‌کردم اما الان از شدت بالا بودن مخارج بیمارستان و سایر هزینه‌ها، جرات زایمان کردن روی همان کف زمین را هم ندارم. لطفا بفرمایید شرعا باید کجا زایمان کنیم؟

ریحان از سمنان

 

4- دختری هستم دم بخت. یکی از معیارهای من برای خواستگاران، ساده‌زیستی و برگزاری مراسمات کم‌خرج است. درحدی که همان وام‌های ازدواج هم کارمان را راه بیاندازد. اما هیچکدام از 15694 تا خواستگاری که دارم قبول نمی‌کنند و می‌گویند باید عروسی را پر خرج برگزار کنیم و جهیزیه میلیاردی بخریم و... . پدرم هم من را مجبور کرده و تحت فشار گذاشته است که یکی از آن‌ها را انتخاب کنم. حتی پیش پیش جهیزیه را خریده و در یکی از انبارهای بزرگ شهر گذاشته. با وجود این لطفا بگویید اگر من قبول نکنم، گناهکارم؟ کفاره‌اش چیست؟

حیران از تهران

 

5- با سلام. پیرمردی سالخورده و فرتوت هستم که هم برای سرگرمی خودم و پر کردن دوران فراغت بازنشستگی و هم برای خدمت به خلق خدا، در مناطق آزاد کشور مشغول کار و فعالیت خالصانه هستم. گاهی نیسان خالی می‌آید در این مناطق و پر برمی‌گردد. به نظر شما آیا این کار گناه دارد؟ ممنون.

اکبر از ترکان

 

6- سلام. مردی هستم پر شر و شور. در 23سالگی به خاطر تلاش‌ها، زحمات، جانفشانی‌ها و ثابت شدنم پیش پدرم، در هیأت مدیره سکوهای پارس جنوبی عضو شدم. اما حالا با گذشت روزها و عضویت در خیلی جاهای دیگر، پرونده‌های مختلفی برایم به جریان افتاد و نهایتا به مرخصی‌های طولانی مدت و خسته کننده و کسل ‌کننده محکوم شدم. اما گاهی که کسی حواسش نیست و دستگاه قضا مشغول کارهای دیگر است، برای این‌که مرخصی‌ها فشار نیاورد، سری به زندان می‌زنم. می‌دانم کار اشتباهی است اما چاره‌ای ندارم. لطفا بفرمایید کفاره این کارم چند؟ ضمنا بفرمایید خودتون و دولتتون و سایت و بخش پاسخگویی به سوالات شرعی‌تون رو هم چند؟ کلا همتون چند؟ باتشکر.

مهدی از زندان

 

 

 از منتشر کنندگان: پایگاه مجازی طنز راه راه