"آندره سیز دلی" تو کتاب "راهنمای جامع دیوانگان" که پونصد سال پیش نوشته می‌گه: در آینده شبکه‌هایی خواهند آمد که یکی از کارهای آن‌ها، ضعیف کردن ایمان و تولید شک و شبهه در ادیان است! پس اگه هنوز خون عاریایی تو رگات می‌جوشه، این طنزو به همه گروهات بفرست!

"سیز دلی" در ادامه می‌گه: 95درصد پیامایی که تو فضای مجازی رد و بدل می‌شه، چیزیه شبیه پیامای پایین::

 

1-

سلام. اسم این دختر کوچوکوی خوشگل که عکسشو می‌بینید روی تخت بیمارستان خوابیده عسل خانومه. دیروز ظهر وقتی عسل داشته از عسل‌فروشی بر می‌گشته، بدون توجه به چراغ راهنمایی از وسط خیابون رد می‌شه و میره خونه. بابای عسل که یه آخوند و مسئول مملکت هستش وقتی فهمیده عسل این کارو کرده، اونو گرفته زیر باد کتک و این خوشکل خانومو به این روز درآورده! اگه واقعا هنوز یه ذره عاطفه توی وجودت هست این پیامو انقدر برای دیگران بفرست تا دیگه هیچ‌کس بدون توجه به چراغ از وسط خیابونای این مملکت رد نشه.

#دین_تحجر_آزادی_آخوند

 

2-

دولت بنزینو گرون کرده. اگه من و تو ساکت باشیم دیگه کی می‌خواد مشکلاتو اصلاح کنه؟ باید از یه جایی شروع کنیم خب، پس بیایید همه با هم زمستون که شد نریم مسافرت مخصوصا نریم مشهد تا خلوتیش به چش بیاد! "موریس اشتوتگارد لوناتیک" تو همون صفحه اول کتابش میگه خواستن توانستن است.

#گرونی_تورم_بدبختی_بی‌کاری_ایران

 

3-

خیلی فوق العادس! این متن بهترین متن کل زندگی منه!

چه زیبا گفت چارلی چاپلین که: دخترم همیشه کارها را وقتی انجام بده که دلت می‌خواهد.

#مدرسه_ماه‌مهر_رفتن_به_کلاس‌ها

 

4-

کپی واجب

یه شاعر سفید پوست آفریقایی الاصل ساکن جزایر قناری میگه: وقتی غربی‌ها به این‌جا آمدند در دستان ما کباب و دردستان آن‌ها کتاب مقدس بود. وقتی ما چشمهایمان را بستیم و دعا کردیم و بعد باز کردیم دیدیم کباب ما در دستان آن‌هاست و کتاب آن‌ها در دستان ماست، این است ماجرای دین و دین‌داری.

اگه خون عاریایی تو رگاته تو همه گروهات پخش کن تا همه بفهمن دین با بشر چه کرده

#نان_داغ_کباب_داغ_اکبر_جوجه

 

5-

سلام. این متن زیبا از یه شاعر هستش که برنده جایزه هفتصدهزارمیلیارد دلاری بخش جنوب شرقی ایالت آریزونای شمالی شده:

آه! چه زیبا پر می‌گشایند الاغ‌های خسته‌ از لوله تفنگ شکارچی‌های تنبل جنگل‌های بخش جنوب شرقی ایالت آریزونای شمالی که حتی دین هم ندارند.

آری! بدون دین هم می‌شود زیبا بود!

#آزادی_بشر_صلح_الاغ

 

6-

کوروش کبیر می‌گه: مردمی که توی دستشویی خوابشون ببره، با اِهِن دشمن از خواب پا میشن! این پیامو انقد بفرست تا دیگه هیچ‌کسی روی کره زمین توی دستشویی‌ها نخوابه.

#اِهِن_آخ_تُف

 

7-

سلام. دیشب رئیس سازمان زندان‌های هلند به خاطر این‌که اونجا آمار جرم و جنایت به صفر رسیده پیامک زده از رئیس مجلسشون درخواست کرده که دیگه برای این سازمان بودجه تخصیص ندن و اونو صرف کارای عمرانی و فقرا بکنن. اونوقت توی کشور ما که تازه این همه روحانی و دین و ایمون داریم، هی دارن زندان تازه می‌سازن. اگه ایرانی هستی انقد تو همه گروه‌هات بذار تا بالاخره به گوش مسئولین برسه. دکتر "آدام بادام اسمیت" در کتاب "چگونه یک شکوفه چقندر باشیم" میگه: همیشه به خودتون بگید من عالی‌ام من بهترین‌ام من خارق‌العاده‌ام تا عالی و بهترین و خارق‌العاده بشید. فرقی نداره چطوری زندگی می‌کنی، مهم اینه که چطوری زندگی نمی‌کنی!

#ایران_دین_چقندر_بادام

 

8-

سلام

حتما همه شما دیدید که اخیرا مزدوران ایران‌خودرو و سایپا دارن با تریلی ماشین‌های صفر رو توی شهرها می‌چرخونن که مثلا بگن ما دیگه داریم خودروهایی که رو دستمون باد کرده بود رو می‌فروشیم.

اما این سیاست کثیف جدیدا وارد فاز تازه‌ای شده. دیگه خبری از تریلی و مانور نیست، به تازگی مشاهده شده که حتی این مزدوران سوار ماشین‌های این دو شرکت ایرانی شدن و دارن هی توی شهرها می‌چرخن. حتی همسایه‌ها و فامیلامون دارن برای این شکرتا کار می‌کنن.

همه می‌دونیم که این یه سیاسته برای ایجاد جو روانی توی جامعه. دوست من فقط چند قدم دیگه برداریم به هدفمون می‌رسیم.

#کالای_ایرانی_خر_است