خب حالا که دیگه چندروز از انتخابات می‌گذره و تقریبا از سروصداها و البته هارت و پورت‌ها هم خبری نیست، به جرات می‌شه گفت که الان دو نوع اصلاح‌طلب توی کشور درحال تنفس در فضای سیاسی و بازپس دادن دی‌اکسیدکربن در فضای کشور هستند.

نوع اول اون عزیزانی هستند که هنوز اصرار شدیدی روی این قضیه دارند که چون ما توی تهران رای آوردیم پس پیروز انتخابات با نسبت آرا زیاد ماییم.

این‌جا ما اصلا چه بخواهیم و چه نخواهیم پای یکی از تئوری‌های معروف میاد وسط که کهکشان راه شیری هم حتی بر مبنای اون تئوری درحال چرخیدن هستش یعنی تئوری داماد لرستان! بعله، این نوع از دوستان اصلاح‌طلب‌مون معتقدن که چون لیست ما تو تهران رای آورده، پس مردم کشور نماینده‌های مورد تایید پایتخت رو ول نمی‌کنن که برن به نماینده‌های شهرستان‌ها رای بدن، این خودش برای ما ملاک هست و باقی قضایا هم شبیه همینه، پس ما مجلس رو قبضه کردیم، دیگه هم حرف نباشه!

حتی اخیرا یه عده از فعالان محیط زیست در اتفاقی نادر دیدن تعداد کثیری از کبک‌های کانادا فوج فوج دارن زیست‌گاه‌شون رو ترک می‌کنن و به فرودگاه‌های کشور مراجعه می‌کنن تا با اولین پرواز خودشون رو برای یک‌سری مطالعات رفتارشناسی برسونن تهران! یعنی خود کبک تو کار این‌ها مونده!

اما نوع دوم این دوستان، کسانی هستند که در سبد حجیم سوابق سیاسی خودشون کمی واقع‌بینی هم به همراه دارند؛ این دوستان جوری که به نوع اول‌شون شُک وارد نکنند خیلی نرم و آهسته و البته پیوسته در گام اول قبول می‌کنند که تو شهرهای دیگه هم انتخابات برگزار می‌شده، البته این دوستان واقع‌بین الان در مرحله گذار هستند و درحال پردازش این موضوع هستند که بیش‌تر از نصف مجلس دست اصول‌گراها افتاده، البته ما در همین حد هم خداروشکر می‌کنیم چرا که همین روند سال88 بیش‌تر از 8ماه طول کشید!