اصولا این روشنفکرها اگر یک روز کاری نکنند، حرفی نزنند یا کمپین تازه‌ای راه نیندازند، ما طنزنویس جماعت باید سماق بمکیم؛ متوجه منظورم که هستید؟

بعله، باز هم با هدف رقم زدن حماسه‌ای دیگر، دوستان روشنفکر و فعال فضای مجازی در این هوای بهاری اقدام به راه‌اندازی کمپین‌های جالبی کرده‌اند.

یعنی شما فرض بگیر که طرف میلیونی پول داده باشد که سگ‌اش را عقیم کند تا حیوان خانگی داشته باشد یا سگ را قلاده بزند و مجبورش کند کنارش توی ماشین بنشیند، بعد آن‌وقت توی پروفایل خودش نوشته باشد که "جای ماهی در تنگ نیست، شما هم به#کمپین_ماهی_قرمز_نخریم بپیوندید"

 واقعا این دسته از عزیران چه فکری می‌کنند؟

حالا این به کنار، خداوکیلی #کمپین_نه_به_سمنو را کجای دل‌مان بگذاریم؟ سمنو به این مظلومی را هم سالی یک‌بار نمی‌توانند تحمل کنند بعد ادعای دموکراسی و روشنفکری هم دارند!

باور کنید خودم دیدم که می‌گم! طرف می‌گفت "شما هم مثل من بیایید به #کمپین_نه_به_سمنو بپیوندید"

حتی باورکنید چنین روشنفکرانی در تلگرام این‌طوری مکاتبه می‌کنند:

- سلام چطوری عشقم

+ خوبم عسیسم

- شنیدی در آستانه بهار بحران کم‌آبی داره کره زمین رو تهدید می‌کنه؟

+ عِوا تو رو خدا راست می‌گی؟ حالا من چی بپوشم؟

- تو هم مثل من برای صرفه‌جویی در مصرف آب! به #کمپین_نه_به_سمنو بپیوند

+ باشه حتما

- بوس بوس بای

+ راستی غروب وقت داری؟

- چطور مگه؟

+ میگن تو ترکیه بمب منفجر شده، بچه‌ها تو گوگل‌مپ تحقیق کردن انفجار تو بخش اروپایی ترکیه بوده، گفتم اگه وقت داری ما داریم می‌ریم جلو سفارت ترکیه شمع روشن کنیم تو هم بیا

 

اما در این‌جا روی سخنم با آن‌دسته از آن دوستانی است که #کمپین_کالای_ایرانی_نخریم را راه میاندازند؛

دوست عزیز شما که در طول سال هی فعالیت مدنی می‌کنید و هی از حقوق حیوانات و زن‌ها و کودکان و کل بشر دفاع می‌کنید، چهارشنبه‌سوری با تانک و انواع ادوات وارداتی چینی در خیابان راه می‌افتید که چی؟

چی؟ آهان! یکی از همین دوستان از پشت اشاره می‌کند برای این‌که بشوره ببره پایین!

خلاصه الان وضعیت فضای مجازی و ژست‌های روشنفکری به جایی رسیده که به نظرم #کمپین_نه_به_کمپین خودش با استقبال بی‌‌نظیری روبرو شود.