مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران گفت: باید کلاس‌هایی را تحت عنوان کلاس برجام برای دانش‌آموزان برگزار کنیم تا آنها با ابعاد این برگ زرین ایران آشنا شوند.

 

روز-داخلی-کلاس

معلم: بعله بچه‌ها، با درسی که امروز یاد گرفتیم فهمیدیم چطوری باید هم پفک‌مون رو پس بگیریم و هم کاری کنیم که مارو تو کوچه بازی بدن، یعنی این‌جوری نه سیخ می‌سوزه نه کباب

دانش‌آموز دوم از ردیف اول: آقا اجازه، اینطوری هرچی داشتیم رو دادیم رفت که!

معلم: ببین شما خوب به مثال دقت نکردی، یه مثال دیگه می‌زنم. جواد ده‌تا گردو داره، جان 9تا از گردوهای جواد رو می‌گیره و به جاش بهش پشمک‌های جواد رو که دست جان امانت بوده پس می‌ده، دیدید چقدر ساده بود؟

دانش‌آموز وسط از ردیف بغل: اقا اجازه، ما اینطوری متوجه شدیم که طبق فرمول برجام یعنی جواد گردوهاش رو داده به جان و جاش پشمکای خودشو گرفته، درسته؟

معلم: آفرین پسرم! با این تفاوت که حالا دیگه جان و دوستاش جواد رو تو کوچه بازی هم می‌دن

 

شب-خارجی-کوچه

اصلان: هی پسر! بیا اینجا ببینم تو کیف‌ات چی داری؟

دانش‌آموز وسط از ردیف بغل: آقا اصلان همش کتابه بخدا

اصلان: حرف نزن بینیم باو! یالا درشو وا کن

دانش‌آموز وسط از ردیف بغل: چشم بفرما

اصلان: به به! چه توپ قشنگی خریدی! از کجا خریدی؟

دانش‌آموز وسط از ردیف بغل: آقا اصلان من چندماه پولامو جمع کردم تا اینو خریدم، لطفا پس‌اش بدید

اصلان: ببین بچه، اگه می‌خوایی وقتی اومدی تو کوچه بذاریم با ما فوتبال بازی کنی، باید توپ‌ات رو بدی مال من بشه

دانش‌آموز وسط از ردیف بغل: هوم! این حرف چقد آشناست، آره امروز یادش گرفتیم. باشه آقا اصلان، ممنون که منم بازی میدین، ممنون که گذاشتین با توپ خودم بازی کنم

و دانش‌آموز وسط از ردیف بغل پای‌کوبان و دست‌افشان به خانه رفت...