به نقل از پایگاه‌های خبری، انتظارها به پایان رسید.

به گزارش خبرنگار ما از خبرگزاری‌های داخلی و خارجی مملو از مخاطب، دکتر صادق خوشگل‌کلام، شونصدو هشتادو هفت‌مین! نامه‌ سرگشاده خود را در صفحه فس‌بوکش منتشر نمود. گفتنی است این‌بار مخاطب نامه سرگشاده ایشان راننده سخنگوی دستگاه دیپلماسی کشور است که نظر به تعداد لایک‌های این نامه منتشر شده در صفحه فیس‌بوک جناب دکتر و نظر به اهمیت این نامه فوق‌العاده پر محتوا و همچنین نظر به جوانب روان‌شناسی این نامه، قسمتی از آن را در زیر می‌آوریم::

 

راننده عزیز و گرامی سخنگوی دستگاه دیپلماسی!

با سلام و ادب، نظر به سبک و نحوه رانندگی جناب‌عالی در رساندن بانو افخم به نشست خبری اخیر دستگاه دیپلماسی، نکات قابل تآمل زیر معروض می‌دارد:

یک/  از طریق رسانه‌ها متوجه شدم شما در هنگام رساندن بانو افخم به محل کارشان از "بوق" استفاده نمی‌کنید. این دقیقا یکی از عادات رانندگی غرب و بالاخص گل سرسبد آن امریکای جهان‌یار است که در نوع خود نمونه بارز دیگری از عقب ماندگی فرهنگی کشورهای جهان سوم بویژه ایران ماست؛ من در این‌جا از شما بدلیل رعایت اصول مهم رانندگی دیپلماتیک و تلاش در راستای ایجاد صلح جهانی و به تبع آن همسویی با جامعه جهانی در صدر آن امریکا متشکرم!

دو/ دیروز در نشست خبری دستگاه دیپلماسی، بانو افخم، نتایج ارزشمند تحقیقات جناب آقای دکتر احمد شهید این مجاهد ذوب در راه و هدف والای خویش را متهم نموده‌اند که "اصول و موازین بین‌المللی را رعایت نکرده"، ایشان در ادامه، نتایج تحقیقات بی‌بدیل این شهید وارسته را با الفاظی عجیب نظیر "غیرعلمی" "غیرمنصفانه" "به‌دوراز واقعیات" و بسیاری الفاظ دیگر خطاب نمودند. اولا لازم بذکر است که هرگز از بانو افخم بکار بردن چنین الفاظ زشتی حداقل آن‌هم در این دولت انتظار نمی‌رفت. اصلا درکل "انصاف" و "علم" و "واقعیت" هم مثل انرژی هسته‌ای به چه درد ما می‌خورد؟ و این‌که آیا واقعا مجازات کسی که برای کسب روزی حلال سالی فقط دو سه کیلو شیشه وارد کشور می‌کند اعدام است؟ دوما ایشان چگونه می‌توانند پژوهشی را که منابعی موثق همچون سلطنت‌طلبان، گروهک‌منافقین، اصلاح‌طلبان، اپوزیسیون و... دارد را دروغ بنامند؟

سه/ راننده عزیز! از شما تقاضا دارم تا در نهایت آرامش در هنگام رانندگی مراتب ناراحتی حقیر و طیف عظیمی از روشن‌فکران جامعه از این‌گونه مطالب را به ایشان اعلام دارید. با ادامه این ادبیات، قشر عظیمی از روشن‌فکران جامعه ازجمله حقیر بسیار نگران آینده حقوق‌بشر در این کشور هستیم به حدی که تصویر ناراحتی حقیر را می‌توانید به پیوست مشاهده نمایید و به ایشان بگویید که هیچ کشوری نمی‌تواند با توجیهات سیاسی، انقلابی و ایدئولوژیک از زیر بار مسئولیت رعایت حقوق مدنی شهروندانش شانه خالی کند! ضمنا لازم است تا شما در هر دوساعت رانندگی، بغل زده پانزده دقیقه استراحت نمایید.

ایام به کام آمریکا باد
صادق خوشگل‌کلام