بعله! همانطور که شما هم در جریانید ما هم به همان نحو دقیقا مثل خودتان شاید هم بهتر از شما در جریانیم!

یعنی باور کنید آن‌قدر که ما و شما درجریانیم اگر آن‌ها هم مثل ما و شما درجریان بودند الان جریان جور دیگری در جریان بود... چون اگر آن ها هم در جریان بودند، مثل ما و شما می‌دیدند که جریان دارد از کجا آب می‌خورد!

آری! جریان بر می‌گردد به جریان اسیدپاشی‌هایی که سوت‌سوتک انگلیس می‌خواهد از آن با عنوان "فروپاشی اخلاقی" در ایران جریان سازی کند، حالا خودتان دیگر تا ته این جریان را ببینید... .

البته این برای ما مهم نیست که بی‌بی‌سی می‌گوید چون در ایران یک‌نفر روی چهارنفر اسید پاشیده پس در ایران اخلاق هم فروپاشیده... و فعلا این هم مهم نیست که هر از گاهی چه خبرهایی از تجاوز "کاملا اخلاقی" فلان مسئول بی‌بی‌سی به کودکان و خردسالان یا مثلا مجریان زن افشا می‌شود( و بماند که چه خبرهایی هم که صدالبته که افشا نمی‌شود که)... وایضا از کنار این نیز می‌گذریم که در قرن 21 در جایی شبیه انگلیسِ‌سلطنتی(که بیشتر به اَنگلیسم سلطنتی می ماند) سالی صد و پنج نفر روی هم اسید می‌پاشند... آری! ما همه این اتفاقات را اخلاقی فرض می‌کنیم... اما

اما وژژژژدانن این یکی واقعا اخلاقی نیست! نع! نمی شود به راحتی از کنار این جریان گذشت که وزیر خارجه  همین حکومت سلطنت‌گریزِ اخلاق‌مدار، به اتباع خود توصیه کند به ایران سفر نکنند... ای داد بی داد، پس حالا الان ما چه‌کار کنیم آخر؟ این یکی خیلی نامردی است! الان تکلیف یک عده کثیر دانشمند معتدل و مرطوب روشنفکر عبارت مقابل بز دل که از یک جای عام(با غذاهای خوب که قبلا آن غذاها سوار هواپیما شده بوده‌اند!) تغذیه می‌شوند چیست که توی فرودگاه با حلقه‌های گُل در انتظار هجوم اتباع انگلیس به کشورند؟ واقعا تهِ تهِ عند آخرت فروپاشی اخلاقی است که آن ها ما را از زیارت اتباع‌شان محروم می‌کنند! من بیشتر دلم برای روزنامه‌های این جریان در داخل می سوزد! بیچاره "آرمانِ" روابطِ خانوادهِ میم.ه اینا! که منتظر ورود اتباع انگلیسی به کشور بود تا بلکه تیتر بزند "ورود تاریخی تاریخ سازان حماسه تعلیق تاریخی"... . اما حالا چی... بیچاره باید چه تیتری بزند که عمق این فاجعه را برساند؟ حتی آیا اگر "قهر جامعه جهانی با ایران" بزند هم عمق بی‌اخلاقی آن‌ها را می‌رساند... ؟ نه! نمی‌رساند!

به نظر ما اصلا این روزنامه‌های زنجیری باید با دکتر عبارت مقابل زشت‌کلام هماهنگی صورت بدهند و بعد از درجریان قرار دادن ایشان، چند مصاحبه با وی بکنند مبنی بر اینکه مثلا انگلیس هیچ‌ نقشی در ایجاد تفرقه و بمب‌گذاری و فرقه‌سازی و فتنه و ... در ایران نداشته و ما همه‌گی از اول اشتباه می‌کردیم، تیترش را هم بگذارند "نقش دولت قبلی در حوادث و بمب‌گذاری های بعد از انقلاب". بعله این یکی بهتر است... .

 

از منتشر کنندگان:

ماهنامه طنز و کاریکاتور بزنگاه