".... همه دستگاه‌ها باید بصورت شفاف فعالیت اقتصادی‌شان را معلوم کنند، ما در این مقوله با کسی شوخی نداریم  و در اینجا پسرخاله و پسرعمه نداریم. البته این قضیه در مورد این حسین فریدون که برادر ماست، و آن عبدالحسین   فریدون که برادر زاده ماست و آن‌یکی اسماعیل سماوی که خواهر زاده ماست و آن‌دیگری علی‌اصغر پیوندی که     پسر عمه ماست و آن‌یکی... هم صدق می‌کند... ."

جملات بالا قسمتی از سخنرانی رئیس یکی از کشورهای خیلی دور، در همایشی در باب اقتصاد با عنوان "اقتصاد دهه۹۰، راه‌کارها، چالش‌ها، روش‌ها، تهدیدها و فرصت‌ها در افق چشم‌انداز پیش‌روی اصل۴۴ قانون اساسی در دولت الکترونیک" است که تازه یک شنبه دو هفته دیگر ایراد خواهد شد!

با نظر به اینکه کسانی که در توهم زندگی می‌کنند اغلب دارای علوم غریبه از جمله علم غیب هم هستند، بخش‌هایی مهم از پوشش خبری این سخنرانی مهم در رسانه‌ها که دو هفته دیگر صورت خواهد گرفت را در زیر می‌آوریم:

به گزارش خبرگزاری‌ها: ایشان گفت آرمان نه سانتریفیوژ است و نه کیک زرد! آرمان نام یک روزنامه توی دکه‌های روزنامه فروشی است که مردم به آن می‌گویند زنجیره‌ای...

ایشان با بیان اینکه اساس اعتدال این است که بگذاریم همه حرفشان را بزنند، گفتند: این حرف، حرف خوبی است که"برتری ما در رقابت با کشورهای دنیا در دو صنعت آبگوشت و قرمه‌سبزی هم خودش نوعی آرمان و اصل است"، در واقع این حرف در نوع خود نفی کننده این سخن متوهمان است که ما چشم دوخته‌ایم به آن‌طرف آب‌های آزاد... .

ایشان با بیان اینکه البته کیک بنفش از کیک زرد خیلی خوش‌رنگ‌تر است گفتند: نکته مهم‌تر از مهار تورم مسئله رشد است؛ رشد شروع شده اما مهم استمرار آن است مهم‌تر از استمرار، استقرار آن است، مهم‌تر از استقرار عدم اضمهلال آن است چراکه متاسفانه در کشور در مقاطعی همه چیز رو به اظمهلال نهاد مخصوصا خزانه ما!

ایشان در ادامه بیان داشتند: ما نیاز به توسعه پایدار، مستمر و همه جانبه داریم؛ یعنی هم نیاز به توسعه پایدار داریم و هم نیاز به توسعه پایدار مستمر داریم، به بیانی دیگر ما هم نیاز به توسعه پایدار مستمر همه جانبه داریم و هم نیاز به توسعه پایدار مستمر همه جانبه داخلی داریم. البته ما به منقبض نبودن در سیاست خارجی هم نیاز داریم!

رئیس جمهور آن کشور دور در ادامه گفت: مگر ما در پیشرفت اول در توافق ژنو در زمینه هسته‌ای، آرمان و اصول برای معامله بردیم؟ با هم حرف زدیم و توافق کردیم که مثلا ما نیروگاهمان را پلمپ کنیم و آنها هم پول‌مان را بدهند و دیدید که نه تنها هر دو به توافقات عمل کردیم بلکه آن‌ها بیشتر عمل کردند و خودشان بصورت داوطلبانه تحریم اشخاص حقیقی و حقوقی را هم به متن توافقات اضافه کردند! البته ما همانطور که از رکود عبور کردیم در توافقات توانستیم از بخشی از تحریم ها هم عبور کنیم که البته این قبیل عبورها متوقف نشده و همچنان ادامه دارد... .

ایشان در ادامه با بیان اینکه مجلس جای خودش مهم و محترم است گفت: مردم قبول کردند این دولت به آنان دروغ نمی‌گوید و جریان صندوق توسعه ملی صرفا یک اصلاح ساده، محدود و جزئی در موجودی آن صندوق بود.

وی در پایان گفت: اگر مشکلات اقتصادی ما حل شود، توانمندتر بشویم، اقتصاد مقاومتی ما موفق شود، بیخیال آن‌طرف آب شویم و به عربستان هم بی‌اعتماد باشیم، نه تنها می‌توانیم در مذاکرات موفق باشیم بلکه حتی علاوه بر اینکه دیگر اصلا به مذاکرات هیچ نیازی نداریم، می‌توانیم حتی در مذاکرات موفق هم باشیم.


از منتشر کنندگان:

مجله طنز و کاریکاتور بزنگاه